Jag har börjat skriva igen

I min lilla bok till och med. Vilket framsteg. Nu höll jag på att bli alltför intim på min blogg. Jag tror inte att intim är det jag vill vara i min blogg. Självutlämnande, visst, öppen, ja, men att dela med mig om vad jag skriver i lilla boken är jobbigt. Låt oss säga att jag är en bitter person ibland, samtidigt som jag inte riktigt vet var jag ska placera mig på skalan då jag kan fullkomligt avsky gnälliga personer om de gnäller om "fel" saker. Idag vill jag i alla fall spy ur mig lite gnäll och placera sambos på min personliga utelista. På senare tid har allt fler i min omgivning brytit upp med sina respektive eller bara flyttat isär med dem och jag har hört det samma från dem alla; det är så skönt att bo själv. Jag kan ju inte tala utifrån någon annans synsätt, detta är bara vad jag hört, men jag kan prata utifrån mitt eget. Jag säger; det är så skönt att bo själv. Jag tänker på det nu, jag ligger hemma i sängen med laptopen i knät, jag har precis sett klart två avsnitt av alla de serier jag följer, jag har ätit mat och godis efter att ha varit och tränat och solat idag och detta känns ganska fantastiskt. Jag gillar ju mig själv och mitt sällskap allra bäst. Med detta säger jag givetvis inte att jag alltid tycker om att vara ensam, det känns bara skönt att verkligen få vara det när jag känner att jag som mest behöver det. Jag har ingen som jag är tvungen att dela utrymme med. Dessa nattdiskussioner jag haft med vänner som känt detsamma gör ju inte heller att man någonsin skulle kunna tänka sig att  flytta ihop med någon i framtiden, vilket kan vara på både gott och ont. Men jag gillar inte att tänka på framtiden, så jag får väl ta det om det kommer då. 

På min innelista just nu ligger att svettas. Hur sjukt det nu kan låta. Jag blir inte nöjd med min prestation i ett träningspass om jag inte svettas. Jag får någon sorts njutning i att ta i så att jag går med träningsverk i dagar efteråt. Så det är jag, ont i kroppen för det mesta men jag känner att jag finns till.

Nej, jag vet inte var allt detta svammel kommer ifrån. Lite tankar som dök upp nu. Kan vara Grey's Anatomy's fel. Serien börjar sakta sjunka i mina ögon tråkigt nog. Det är inte så roligt att se att allt går så himla fint och tryggt till.

Här kommer en självutlämnande bild.

Eller... skitsamma. Jävla skitblogg. Ibland går det bara inte att lägga upp bilder.

Godnatt

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag hatar att bo själv, eller hatade då. :p Det finns massa positiva saker med att bo själv också så klart, att få bestämma över sin tid och sin egen plats liksom. Men jag tycker att fördelarna med att bo tillsammans är större.

Postat av: Nathalie

Äsch låt mig få vara bitter :P Jo, sedan är det ju Malin som också trivs med det. Så det är väl du och Malin som har lyckats bra med det av mina vänner :P Vem vet, jag kanske också skulle trivas med det om jag hittade rätt person att bo med långt i framtiden, jag kände mig bara lite gnällig igår :) Grey's Anatomy har ju börjat bli så slentrian nu, det var nog där det mesta kom ifrån :P

2008-11-18 @ 20:03:33
URL: http://droplet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback