Nu ska jag försöka...

... skriva om veckan som gått. Som vanligt började den här veckan med en annan dag än måndagen och den här veckan passade det sig med en lördag. Det har hänt förut. Jobbade från 9 och efter jobbet tog jag och Malin bilen till Linköping och stannade till vid Ica Maxi för matinköp och annat onyttigt. Det blev godis och chips och läsk. Malin är en riktig gottegris den sötnosen :) Efter att vi sett på Melodifestivalen, svullat och druckit en massa gott tog vi våra klackar ner till stora vida världen som för kvällen innebar Platens. Hade en jätterolig lördag med dig Malin, tack för det :) 

image237
http://www.fredricsommer.com/platens/

Sedan fortsatte veckan med söndagen då jag låg som ett kolli hos mamma hela dagen i soffan, gick ut någon gång efter 20 och köpte glass och såg Wallander, lite kusligt men mycket mysigt. Film hemma hos mig måndag kväll, Evening med Emelie och matlaging innan det, Daniella kom på tisdagen och såg Juno här, mycket bra film, onsdagen umgicks jag med söta Emelie igen och torsdagen var det fika. Idag kom Karin till jobbet efter 2 veckor i Thailand. Vi fick semla till frukost på morgonmötet och efter jobbet gick jag och Karin och fikade och pratade till sena kvällen.

Usch, det här var nog det närmsta ett ordinärt blogg-inlägg jag kommit. I dagboksformat och allt. Det var tråkigt att skriva. Svårt att beskriva veckan, man tar så små saker för givna, som om man inte skulle gjort något viktigt, men nu i efterhand vet man ju att så mycket händer hela tiden. Saker som gör en glad.

Nu; Japansk språkkurs och sedan sova

Imorgon; Syntest tidigt

image238

Kommentarer
Postat av: Staffanstorparen

Japan är ett risigt land...hö-hö!
Nåväl, det gläder mig att se att du läser japanska?...funderar du på en tripp?

Konban-wa!

Ps. Hoppas allt är bra med dig och er alla...hälsa.

2008-03-17 @ 21:41:23
Postat av: Nathalie

Jag har alltid funderat, svårigheterna ligger nog i att planera och utföra. Men jag vill kunna japanska. Det är ett fint språk :) Allt är bra med mig, lever ett lite annorlunda liv, men så är ju också livet. Man kan tycka att det är en ren jävla besvikelse många gånger, men man
inser efter ett tag att livet består av olika perioder. Jag är så glad för det, jag lär mig så mycket nytt och jag har lärt mig så mycket på vägen. Det finns dessutom stunder mitt i all besvikelse som man bara känner att allt stämmer och är perfekt.

Jag ska hälsa tillbaka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback