Favoritlåt

Ingen som går in och handlar på New Yorker märker nog att vi spelar vår egen skiva om och om igen under dagarna. Men vi som jobbar där hör låtarna till leda. Jag kan spelordningen av låtarna utantill och jag kan sjunga låtarna med text utantill. Men det finns en låt vi har på skivan som jag inte tröttnar på. Jag vet inte vilka det är och låten är ju jättekonstig och dov och lite långtråkig egentligen och lite sorgsen i klangen. Men jag gillar den. Den låten om någon borde  blivit uttjatad vid det här laget men varje gång den går på så nynnar jag med. Stars - The Night Starts Here är låten.


Ikväll ska vi inventera, jag har varit ledig idag och pysslat med lite småsaker. Var nere på stan, provade parfym som jag luktar nu. Luktar jättesött och jättegott och doften försvinner inte på ett tag :P Sedan var jag och solade och handlade lite mat med mig hem. Inatt sov Emelie hos mig och vi såg kanske, nej inte kanske, den mest  värdelösa film jag sett någonsin. Tanken var god då den var baserad på den sanna händelsen om flickan som blev bortrövad av en psykopat och var inlåst i 8 år innan hon rymde. Filmen var trots det riktigt värdelös, den var dåligt gjord och med en berättartext filmen igenom som lät som att det lästes högt rakt ur en bok. Men vi hade det mysigt i alla fall, drack Bailey's och såg på Joan Of Arcadia efteråt. Det är en av mina gamla favoritserier i alla fall :) Imorse vaknade vi vid 11 och gick ner på stan och åt på Paus.

Nu ska jag nog vila lite innan inventeringen ikväll. Vi börjar 19 men kan kanske få hålla på med den till 04 på morgonen. Men det ska bli mysigt att träffa sötnosarna på jobbet och vi ska äta god mat ihop innan vi börjar att ta tag i räknandet.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback