... lite sanning

 

Jag hoppas du inte alls har det bra

Jag hoppas du ligger vaken som jag

och känner dig lustigt glad och rörd

och yr och ängslig och mycket störd.

Och rätt som det är, så får du brått

att lägga dig för att sova gott.

Jag hoppas det dröjer en liten stund...

Jag hoppas du inte får en blund!

Karin Boye



... fast de hoppas jag inte egentligen. Jag hoppas du har det mer än bra. Jag hoppas att inspirationen flödar nu och att du gör det du alltid drömt om att göra. Jag hoppas du kan tänka klart, se klart. Jag hoppas du känner de allra starkaste känslor och jag hoppas du vet hur bra du är och att du får höra det varje dag. Jag hoppas du tror mer på dig själv nu. Jag hoppas att du kan prata nu, att du kan visa vem du är. Jag hoppas att den du är är den bästa person du kan vara. Jag hoppas du känner lycka nu, den lycka som bara du kan känna. Jag hoppas du trivs och är nöjd. Jag hoppas att du känner dig stark och oövervinnelig. Så ska det vara. Jag hoppas det är så. Jag vet att jag gjorde rätt. Så här skulle det bli och det känns rätt. Jag hoppas att du någonstans vet det också. Eller kanske gissar. 

Jag hoppas du sover gott och att du bara drömmer bomullsmjuka drömmar du inte valt själv men som bara finns där.

image218

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback