Nathalie

Det finns en känsla där. Den liksom hoppar till i magen ibland. Den kommer utav minnen, från en tid då oskuld var självklart och det bästa som fanns var jordgubbar i mjölk eller blåsippor. Jag vet inte vad som hände med det, det som var då. Jag vet inte vad som hände med mig. När började egon växa? När blev det materiella viktigare än upplevelserna? När började misstron på människan och det alltför snabba dömandet av en person? Det är en speciell känsla, värme i kyla och fukt. Det är en speciell känsla, lycka i regn. Det är en speciell känsla, vackert i vardag.Gör vad ni vill, så gör jag vad jag vill tänker jag. För så är det. Så kommer det vara. Ni som är minnen, som funnits och försvunnit. Ni ger mig lycka fortfarande idag. Det är som porträtt i tanken. Som stillbilder ur en film. Jag är mottaglig men följer känslan. För jag vill inget hellre, inget mer än att känna det där, känslan av jordgubbar i mjölk eller blåsippor. Det gör jag, efteråt. I minnen.

Jag gör mig glad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback