Underbara media

Såg film på bio i lördags, Underbara Älskade. Har inte någonsin känt något sug efter att titta på svensk film, brukar oftast tycka att det lätt blir långtråkigt, händelselöst och grått. Den här filmen skilde sig kanske inte från alla andra svenska filmer enligt någon annan, men hos mig gick den rakt in i hjärtat. Den var underbar. Den var precis så svensk som svensk film ska vara men samtidigt fylld av drama och känslor som var så äkta. Den visade så perfekt upp hur livet faktiskt fungerar när något tragiskt händer. Det här är, vågar jag nog säga, den bästa svenska film jag sett.



Igår var P hos mig och vi låg och slöade i sängen hela kvällen. Låg och tittade på
Youtube efter barnprogram från 80-talet och då hittade jag något som jag så länge sökt efter. Här är ett av de favoritbarnprogram jag hade, Pippi Pelikan. Tack alla ni Youtubeanvändare som lägger in allting roligt som ger alla dessa nostalgitripper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback