Ljus är till för att tändas

PartyLite

Igår var en dag då vi bara var, Emelie och jag. Hon sov över hemma hos mig från torsdagen till fredag. På kvällen låg vi och tittade på Lady In The Water, ganska simpel men ändå underhållande film. Det var till och med lite spännande stundvis och jag fick nackspärr vid ett tillfälle då jag blev så rädd av att Skrunten hoppad fram från ingenstans och hoppade till med hela huvudet :P På morgonen låg vi och slöade så länge vi kunde tills vi "tog oss i arslet" och gick ut i världen. Vi promenerade runt i industriområdet i Norrköping och tittade lite på var Emelie kan komma att studera i höst och avslutade den vandringen på Världens Bar där vi lunchade :) Efter lunch fortsatte vi promenera runt lite i affärer, satte oss på en bänk och njöt av att solen värmde just där, just då och lyssnade lite på en tafatt trubadur. Han får creds för att han gav sig den på att spela sin roll. Vi hann besöka mamma en sväng och snacka lite skit också innan vi gick bort till Gamla stan och satte oss för att äta Sushi. Eller ja, Emelie åt och jag tittade på för att jag fortfarande var rätt mätt efter lunchen :P

Sedan åkte vi det där "skittåget" till Linköping och vandrade hem till Erik. Erik själv var och tittade på hockey hos Göransson medan vi passade på att möblera om hans lägenhet och måla obsena bilder i paint som vi fixade till som skrivbordsbakgrund på hans dator. När Erik sedan kom hem tittade vi på filmen han hyrt som var det mindre lyckade inslaget under dagen som gått. Romance & Cigarettes, obs se inte!

image162

Rätt sent åkte vi hem (för att vara en arbetsdag för mig morgonen därpå) och trött var jag men ändå avslutade vi kvällen/natten med tända ljus och småprat om allt och inget. Nej, det lät fel att skriva så. Jag vill inte vara klyschig. Vi pratade om viktiga saker, allvarliga frågor, om framtiden och det som varit, vi jämförde och analyserade, vi skrattade och snackade skit. Allt det som vi är bäst på :P

Det här var en bra dag att vara på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback