Känslan av en tid som en gång varit...

Jag har haft en känsla idag, en lustig känsla. Det är som att jag har varit olika människor under livets gång, som att jag levt ett helt annat liv, som någon annan, för inte så länge sedan. Men det var ändå mer än ett år sedan. Aw, crap. Varför är jag så tjejig? Jag önskar att jag inte tänkte så här. Men när jag vaknade upp imorse kändes det lite som en dröm, som att jag hade drömt eller som att jag drömde just då. När jag åt min frukost och tittade på Vh1 kände jag mig trygg på något sätt, sådär trygg som man kände sig då. Som att man hade någon att vakna upp med varje morgon man ville vakna upp med någon, någon att prata med när man äter sin frukost, någon att vara tjurig mot de dagar man vaknar med dåligt morgonhumör, någon att möta upp efter jobb eller skola eller kvällsaktivitet och umgås med de gånger man annars skulle varit ensam, någon att titta på film med, någon att umgås med trots att man inte gör någonting ihop, man kanske bara befinner sig på samma bostadsyta, någon att berätta allt det där onödiga för, allt det där som ingen annan riktigt bryr sig om, eller lyssnar på, någon som man kan gnälla med. Det är en speciell sorts trygghet som nog inte känts på ett tag, utan att jag själv märkt det. Det var en lite aha-upplevelse, jag känner mig lite tom nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback