Ett mästerverk

Iron And Wine  - Trapeze Swinger
Please, remember me
Fondly
I heard from someone you're still pretty
And then
They went on to say
That the pearly gates
Had some eloquent graffiti
Like 'We'll meet again'
And 'Fuck the man'
And 'Tell my mother not to worry'
And angels with their gray
Handshakes
Were always done in such a hurry


Det måste vara deras, utan tvekan, bästa låt. Satt på tåget och lyssnade på den på repeat och fick minneskänslor från förra hösten. Att det har hunnit gå ett år sedan jag först hörde den här underbara låten som får hela mitt jag att att explodera i känslor. Den här låten är kanske inte bara Iron And Wines bästa, utan ligger nog t.o.m. bland de bästa låtar jag hört över huvud taget.

Köpte frukost på Pressbyrån i Linköping, en pucko och en fralla. Det är något visst med att äta något man själv inte tillagat. Hatar frukost annars, men älskar att köpa fruksot ute. Idag jobabr jag halvdag, för första gången på månader jobbar jag bara 4 timmar. Det här blir en bra dag.

Iron&Wine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback