Ok

Så i ärlighetens namn, det stora som skulle hända som jag tidigare skrev om, jag tänkte berätta om det.

Det var så att jag tidigare sökt ett jobb i Irland, men fick inte det. Jag stod dock kvar på listan vilket medförde att de kontaktade mig förra veckan och frågade mig om det låg något intresse i att jobba för dem, på Apple's kundtjänst i Irland. Det var som att alla mina drömmar slog in, inte nog med att jag vill flytta till Irland och jobba där på kundtjänst, det var kundtjänstjobb för iPod vilket är hur kul som helst. Jag fick ett bra jobb, inte bara ett jobb att "fly" till utan ett jobb jag faktiskt skulle vilja jobba med. Igår ringde de upp och blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att ta jobbet, jag fick veta att om jag bara klarade intervjun (som inte alls var lika omständig eller svår som en vanlig intervju) så skulle jag få komma ner nu på fredag och börja jobba direkt. På fredag den här veckan! Jag hade känt mig lite tveksam innan till att börja jobba redan den här månaden som jag tidigare fick besked om, men nu när han meddelade att jag var tvungen att börja nu på fredag så kunde jag ju inte ta jobbet även om jag ville. Med så kort varsel finns inte en möjlighet att säga upp sig här :( Så jag gick miste om en stor chans. Det känns väldigt, väldigt tråkigt. Men jag står kvar på listan och hoppas väl i det tysta på att de ska kontakta mig i januari eller februari då de nyanställer igen. Så var det med det.

Sedan har jag ju en hel del att se fram emot här hemma just nu, jag blir ledsen över att jag inte kunde åka nu, men inte lika ledsen som jag hade blivit för ett par månader sedan. Nu får jag trots allt fira jul hemma med familjen, åka till Skåne kanske och fira nyår (beroende på ledighet), festa med mina kära, planera kryssning och mycket mer ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback