Stackars lilla...

...sjuka flicka :P

Fy fan vad jag är svag.

Spenderade större delen av min dag igår på vårdcentralen och därefter på akuten. Fick remiss upp till kirurgen. Fick ta alla möjliga prover, blev stucken i armen och fingret. Då kände man sig som ynkligast, då kände man sig som en liten tjej. Mamma fick komma upp och göra mig sällskap, sedan lunchade vi i kaffeterian på Vrinnevisjukhuset. Men det var lite mysigt ändå.

Helgen var mysig ändå, satt ute på 55:an och tog en cider i fredags, gick till Platens och hörde bra musik. Sedan gick vi väl hem ganska skapligt. Jag var så trött. Köpte tulpaner till mamma på stan i lördags, då känns det verkligen som vår. Mats bjöd på kinarestaurang på lördagskvällen, det var underbart oförväntat. Kinamat är det bästa jag vet.

Nu har jag köpt min fina Jenny Hellström (
www.jennyhellstrom.com) tröja. Visade den för Mats, han tyckte den såg ut som en barnklänning med hästarna på. Men jag tycker i alla fall att den är det finaste jag äger och som sagt, jag är ju en liten flicka :P

Idag är man tillbaka på jobbet och min värld är satt i gugning. Här ska det varslas 1/4. Sist in, först ut gäller och eftersom jag var bland de sista så ryker jag. Jag tror att det är bra på något sätt, nu kan jag ju ta tag i det jag egentligen vill. Göra det jag verkligen önskar göra. Nu lever jag inte efter någon annans uppsatta regler och jag kan dra härifrån. Det var väl bra på ett sätt också. Hade tänkte flytta till Linköping, men nu ser jag absolut ingen anledning längre. Skulle vara Hanna och Emelie, men ekonomiskt sett förlorar jag enormt på att flytta hit. Nu blir det till att flytta till Norge istället kanske, om mina och Emelies planer slår in.

Såg "Tjenare Kungen" igår, i alla min sjuklighet... och den var bra. Men jag hade förväntat mig bättre. Jag är gnällig jag vet. Men jag hade väl velat se en mer djupare film. Fast å andra sidan var väl inte 80-talspunken något vidare djup.

Alphaville är ju fortfarande bäst.

Vem tycker om rödvin, för det gör jag. Jag tror jag ska bli alkoholist.

Låten idag:
Three Days Grace - I Hate Everything About You

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback