Lycka

Nu är det vår. Trots kvarstående snö och kyla så är det baske mig vår. Nu börjar nedräkningen till dess att jag första gången får ta på mig vårkappan, första gången jag tar på mig mina fina nya skor (utomhus) första gången man kan sitta ner på en bänk utan att frysa häcken av sig, för att inte tala om att sitta på gräset. Tänk, sitta på gräset en varm vårdag, solen lyser varm i nacken och man bara är, man tänker och man är. Jag längtar så att det skriker i hela min kropp.

Igår var det mysigt, jag och Emelie var på Lin & Co och hittade en massa underbart fina kläder. Ska dit nästa gång lön kommer och köpa på mig en hel del som jag hittat.  Dyrt, men oemotståndligt ;P Efter att vi spanat lite, jag köpte ett par solglasögon (vad nu det ska vara bra för nu kan man undra), så gick vi och fikade på Lindh's-. Det kändes så mysigt. Vi satt och drack thé och pratade om allt möjligt viktigt och oviktigt. Hon har ju flyttat hit nu, till staden Linköping. Linköping har nog lite personlighet ibland. Det finns vissa saker man fastnat för, flundrar på om man ska ta sitt pick och pack och bosätta sig här ett slag. I alla fall nu, när jag jobbar här och har mina vänner här. Har ju dessutom ganska bestämda planer på att börja plugga här någon dag också. Då kan det ju vara bra om man redan hunnit skaffa sitt egna place. Men det får bli längre framtida planer, man ska inte ha allt för bråttom.

Dagens betraktelser. Det blev en del ändå, jag är fan inte så dum som jag ser ut eller känner mig ibland.

Idag ska min sötnos hänga med hem till mig och titta på O.C. Det finns nog fan ingen bättre serie. Det finns de som nästan når upp till samma klass men inte riktigt... och alla är ju så vackra och har så underbart fina kläder på sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback