Idiot

Hur kommer det sig att varenda en har blivit smarta, livsåskådande, estetiska individualister helt plötsligt?
Borde inte det betyda att precis alla, är precis likadana?

Det är nu man ska börja lyssna på Britney Spears.

Behöver jag säga att jag lever upp idag? Det här är vad som behövs, trots magsmärtorna. Nu gäller det för Emelie att ge Daniel en spark i röven och tvinga honom att gå ut med Bessie (stavas det då?) bara så att man kan ta en lunch på stan. På Steve's, me and ma' baby's place :)

Jag känner mig i alla fall individuell, trots alla dessa "djupa" människor på internet, som vet allt om musik och lyssna på allt i från Indie-pop till Synth-pop, till Alternativ rock, till Indie-rock och jag vet inte vad som har blivit mainstreemgenrer nu, som klär sig estetiskt, spelar diverse musikinstrument, sjunger, skriver poesi och har djuplodande funderingar om livet, kärleken och smärtan... så kan jag i alla fall stava! Och det min vän, det är det inte många som kan.

Men läser man vad jag skrivit så ser det kanske tråkigt ut att jag stavar rätt, bortsett från vissa småtabbar och slarvfel. Ingen läser det jag skriver, det kanske har med det att göra. Att jag är för korrekt, för icke-"flum", för tråkig.

Sen måste jag givetvis medge att jag stundvis kanske lyssnar på mainstreemmusiken, filosoferar om livets stora frågor, sjunger och spelar gitarr. Men jag är ju absolut inte lika duktig som ni riktiga, duktiga, individuella människor.

Det skulle vara politik då, politiken skiljer de åt.

Kommentarer
Postat av: Anni

Menar du att du inte lyssnar på Britney? :o
;)

2006-03-30 @ 14:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback