Tankar

Sitter och lyssnar på Paris Hiltons nya låt, jag tror jag är ensam om att tycka den är bra ;P

Helgen var bra, somrig. Jag var ute i Linköping i fredags, när alla studenter trängdes på stan. Det fick en att tänka tillbaka lite på hur det såg ut för ett år sedan. Jag hade en underbar student, kunde inte fått den ordnad bättre. Allt var härligt ända till kvällen när vi skulle ut :P Man känner sig gammal nu, tänker på hur alla kände när de tog studenten, alla som för första gången funderar på att skaffa jobb eller flytta hemifrån. De stegen tog jag redan när jag var 17. På ett sätt känns det bittert att alltid legat steget före min generation, å andra sidan känns det tryggt. Jag vet vad jag vill och vad jag gör och behöver inte fundera så mycket på det. Det enda jag behöver koncentrera mig på är att leva varje dag som om vore det den sista i livet. Och det gör jag nu, jag älskar det här. Att inte behöva planera något, inte sitta inne och lösa korsord när det enda man vill är att vara ute, ta en öl med ett par goda vänner, grilla, bada eller bara... älska! Det finns så mycket tankar och känslor i mig, men för det mesta lever jag bara på känslan, på impulserna.

Jag har lärt mig så mycket under det här gångna året, om mig själv, om andra, om kärlek och svek, om vänskap och svek där. Det är inte värt det att gräva ner sig i något. Jag har också blivit mer egoistisk. Förr levde jag mer för andra, för vad andra ville och vad andra tyckte. Nu har jag lyckats finna ett sätt att kombinera det med att även leva för mig själv och för mina drömmar. Jag har ingen ångest över framtid, eller över pengar. Jag lever bara nu. Gnäller ofta över hur jobbigt jobbet är, men det är bara för stunden, då det känns allra jobbigast.

Oh men gud vad långt det här blev, det var inte meningen. Som sagt, fredagen var bra, träffade många roliga människor ute och sprang omkring med min lilla Emelie och så var det lördagen som visade sig bli riktigt mysig också. Vi grillade här hemma hos mamma, satt och drack och pratade och Mats var ju här. Det var kul. Nu längtar jag bara till den 7 juli då vi åker till Skåne. På lördagen där ska vi åka över till Köpenhamn och stanna där över dagen. Vi ska gå på Tivoli! :) Det kommer nog bli den lyckligaste dagen för mig i sommar, bättre finns inte. Jag förstår inte var all den kärlek jag har för Köpenhamn kommer ifrån, men jag får bara acceptera att mycket bättre har jag inte sett.

Kärlek, alla.

Kommentarer
Postat av: Anni

Paris låt är faktiskt väldigt bra, en catchig sommarlåt :)

2006-06-18 @ 20:48:02
Postat av: Nathalie

Eller hur! Jag får väl säga att jag inte är mainstreem då jag inte följer alla andras åsikter om Paris Hilton :P Jag tycker det är lite sommarskön musik också :) Saknar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback