Helgen

Pelao hade ordnat Reggaetonfest på Carl Johan. Vi kom dit vid 12 efter att ha förfestat i Marielund, då var det dött ute. En timme senare var det fullt på folk och vi dansade snackade skit och umgicks. Det var härligt. Fick se Juanito ute också, en chilenare som jag var kär i när jag var liten. Det kändes lite hoppfullt att se att jag faktiskt känner igen folk i den här staden ändå, helt främmande för mig är den alltså inte. Och utelivet har jag nog underskattat, varför har jag inte gått ut oftare här för? :P

Igår vaknade jag vid 12:30 och kände dåligt samvete för det. Hämtade ut min nya Ipod i fredags så största delen av eftermiddagen gick åt till att lägga över alla mina låtar från den gamla till den nya. Kul sysselsättning, inte. Vid 17:00 var jag på videoaffären och jobbade där till 21:00. Kände mig lite sentimental när jag stod där, det var så längesen nu känns det som. Jag upplevde någon sosrts lugn när jag gick omkring mellan videhyllorna och spanade in alla filmtitlar. Tittade på Bewitched, en lättsam men faktiskt förvånande rolig film :) Slutade vid 21 och gick ner till Video West och hyrde House Of Wax med Daniella. Gick hem till mamma och såg på den. Fy fan vilken äcklig film! Jag fick sitta och säga åt Daniella hela tiden att hon skulle låta bli att  titta, men jag vågade knappt se den själv.

Idag har jag tvättat och direkt när den var klar stack jag ner till centralbadet där mamma och hennes vänninor redan var. Har legat och solat och badat hela dagen så nu känner jag mig sådär fräsch, solbränd och mjuk i kroppen och mitt hår är alldeles krulligt och solblekt ;P

Nu har vi suttit ute på balkongen och grillat och druckit Martini.

Jag tror nog att jag kan gå till jobbet med gott samvete imorgon, den här helgen gick inte till spillo :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback