Mycket har hänt...

... under året som gått. Mycket, men ändå lite. Känns som att mycket gått på rutin och man gått runt och trampat på samma fläck under året. Jobbat på samma jobb, umgått med samma människor. Men samtidigt har så mycket hänt. Vänner har kommit och gått, betett sig förjävligt åt och bett om ursäkt, mycket har känts, mycket har inte känts alls. Jag har blivit förälskad och tappat intresset lika fort. Många fester har vi haft, men också mindre än jag velat ha. Jag tror jag gör misstaget varje år att jag förväntar mig mer av året än det har att erbjuda. Jag vill träffa den stora kärleken, festa massor och lära känna nya människor. Men livet är så här. Det går sitt sakta mak och det känns faktiskt bra. Jag trivs så här. Mina nyårslöften (ja, jag vet att det är gammalmoda) är att jag ska gå ner i vikt, sluta röka och betala av mina skulder (för att vara klyschig). Sedan ska jag se till att lära mig njuta av stunden, av hur det är just nu och vara glad för det. Det kunde ju varit mycket värre. Jag tror jag gjort mig av med allt det och alla dem som inte gör mig lyckligare i alla fall. Jag har njutit av det jag velat ha just nu för stunden och sedan droppat det. Nu ska jag börja om från början. I veckan ska jag dejta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback