Hej igen

Jag vet, jag har blivit dålig på att uppdatera mig här. Men jag har börjat jobba igen, så steget är inte långt från att jag känner mig så pass uttråkad att jag börjar skriva här så fort jag får tillfälle.

Idag regnade det när jag klev av pendeln i Linköping. Det vräkte ner, just då, när jag var tvungen att gå till jobbet och glömt att för första dagen på länge ta med mig ett paraply. Men jag tänkte att what the hell, jag måste komma till mitt jobb och jag kan inte stå och vänta för då blir jag försenad, så jag lät bli att gräma mig över det och knatade iväg i spöregnet.

Igår fick jag mitt modem till bredbandet. I lördags köpte jag datorn, min lilla MacBook, den är bra söt den. Jag vet inte varför, men jag var så besviken på den första gången som jag plockade upp den ur kartongen hemma och jag undrade i två dagar varför jag gjort mig det stora besväret att införskaffa en Mac. Men så igår så satt Martin hemma hos mig och skulle föra över musik från min gamla dator till den nya med hjälp av nätverkssladd och som han svor över vad han tyckte var det dummaste datorvalet någonsin och vi ringde om hjälp från andra som gjorde detsamma. Men jag ställde faktiskt upp och försvarade den lilla skapelsen, kände mig defensiv och faktiskt lite stolt över min krångliga lilla dator. Allting ordnar sig på något sätt.

Hittade också ett program på datorn där man kan göra serietidningar i och då måste man ju bara älska den.

På tal om serier, har börjat läsa en ny serie nu som är söt, kvick och rolig.

Lowroad 75

Nasty

You just gotta love it ;P

Kommentarer
Postat av: Anni

Hehe, klart du ska försvara den. Själv har jag en powerbook och är huuuur nöjd som helst :)
kram!

2006-08-23 @ 12:40:00
Postat av: Nathalie

Yeay! Power to the Macpeople! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback