Ja

Vi pratade om förhållanden som varit, fina minnen från dem, första gånger och fötter. Vi pratade om kreativitet, om foto och de skrivna orden. Och jag visade henne saker som jag läst, som skrivits, som jag tyckt om, som jag fortfarande tycker om. Jag visade henne talang. Det var fulländat. Vi drack rött vin, vi rökte, vi tänkte. Jag röker inte längre om dagarna, men ibland, när det är så där perfekt, då kan det vara gott med en cigarett.

Nu sitter jag här, lyssnar på min systers undersköna röst i en duett med Alex. "Du är för mig", heter den. Fin, lugn låt. Allting känns så mysigt. Imorgon blir det Valborgsfirande, med kubb, god mat och dricka och så trevligt sällskap. Vi får se om man kanske träffar M ute, kanske. Vet inte om folket är så sugna på att gå ut, men en eld måste man titta på. Hoppas.

Alex Feat. Angelica - Du Är För Mig
"... och jag har alla minnen av dig kvar. Och jag undrar vad som händer, våra blickar möts igen. Om du tvekar och undrar så möt mig här ikväll. Ta min hand och visa mig vägen fram."

Skriva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback