Gammal?

Jag var fasen ute imorse också. Blev skjutsad av M till mamma och då tog vi en promenad klockan 6:00 bortåt Oxelbergen. Det var kallt ute imorse och det snöade lite. Men nog fasen var vi ute en timme ändå, nästan i alla fall. Jag är ju strong nästan, lite. Sedan följde jag mamma hem, väckte ungarna och lagade till stor frukost med ägg och yoghurt och thé och mackor med bredbar fetaost och paprika. Det kändes härligt.

Så äckligt käck jag har blivit då :P

Jag åkte spårvagn hem efter frukosten. Hamnade på samma spårvagn som alla 17-åriga tjejer som var på väg till Kungsgårdsgymnasiet. Ärligt talat så förstår jag inte hur jag någonsin kunnat vara i den åldern. Så skyddad, så naiv. Jag blev nästan irriterad, kände mig gammal för att inte jag också kunde sitta där med tjejkompisarna och snacka skit om andra tjejer som gick på spårvagnen bara för att man innerst inne egentligen tycker att de såg jättebra ut, eller sitta och prata om dansträningen, eller om att skolan börjat med fullkornspasta och att Fun Light är så himla gott, eller "alltså, hon var ju lite stor innan, men nu alltså shit, cut the sugar liksom". Det är som två helt olika världar. Jag kan omöjligt ha varit så osäker, så korkad när jag var 17? Jag är glad att jag mognat psykiskt med åren i sådana fall.

Igår hade jag nog världens bästa dag efter jobbet tror jag. Ringde Emelie och skulle höra med henne om hon skulle med till Bosses, då hade hon tydligen Markus på besök, så vi möttes upp vid Filbyter och sedan gick vi till Lind's  och tog en kaffe. Vi skvallrade, snackade skit och pratade om allt möjligt. Det var härligt, som de gamla goda tiderna :P Gud vad jag saknar mina små raringar, my troop. På kvällen kom M. Det blev mycket vin, diskussioner om politik, bra musik (M har tipsat om musik som jag borde lyssna på) och därefter en promenad genom staden med avslutande fika på Världens Bar. Kunde inte bli mer perfekt. Det är människorna som gör det.

Jimmy, skriver du till mig nu? Jag ringde dig, men du svarade inte. Jag trodde du hatade mig? Jag tänker på dig. Du förstår.

The Used - I'm A Fake
Do I drink?
Do I date?
I've got perfect placements.
All my ink satisfied,
In your eyes.
I'm the biggest fan that I've got right now.
I made sure that I look how I wanted to look.
The people around me,
The people surround me.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Jo, jag såg att du hade ringt men förstod inte vad du hade på hjärtat. Har inte vågat ringa tillbaka bara. Klart jag inte hatar dig Nathalie, varför skulle jag det? Du verkar må en hel del bättre nu för tiden. Bra det. Fortsätt i den takten. /J

2006-04-06 @ 18:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback